2010年1月13日 星期三

三歲

潼潼三歲,體重27磅,身高92cm。



又記錄一下潼潼各方面既發展先。


語言


潼潼呢一兩個月黎講野叻左,有時說話都似個大人,有點語出驚人。「係咪呢,都話左你架啦!」「我嬲你架喇!」「你唔識! 我先識!」之類之類既說話都令我地啞口。不過不難發現,佢講野既用詞同語調大部份從姐姐度學番黎,亦有部份由我度學番黎。所以話大人講野真係要好小心。


另外,可能同語言能力無太大關係,不過潼潼就係好鐘意將d野套係人地身上。自己想食既野,佢會問你想唔想食;佢想你陪佢玩,佢就會話佢陪我玩。


自理能力


無太大既進步,不過就凡事喜歡由自已動手,乜都要自己做。可以的話我都讓佢做。佢有時會幫我地遞碗,(玩)掃地,抹檯,總之要學大人。不過要佢執番自己d玩具又唔係次次都肯。


比較的概念


識得分高/矮﹑大/小﹑多/少,但未能正確地使用前/後。


認顏色


紅﹑橙﹑黃﹑綠﹑藍﹑紫﹑啡﹑黑﹑白都認得了,連灰﹑粉紅都無問題。大致上都叫認得所有顏色。


數數


唸數係可以由一唸到廿幾,認數字就只係1至9,數數量就數到十幾都試過。另一方面由以下事例,我相信潼潼已經對數量有一定概念。


潼潼媽同潼潼一齊係屋揸車時:


潼潼媽:玩多兩個圈啦!


潼潼:五個圈!


潼潼媽:三個圈啦!


潼潼:五個圈!


潼潼媽:咁唔玩喇!


潼潼:三個圈!三個圈!


認字


除左以前教識潼潼佢自己個名﹑「爸爸」﹑「媽媽」之外,而家我主要都只係教學校書本入面附設既字咭,所以學字並不多。潼潼從字咭中最早學會既字係「月餅」,呢個詞真係隨時問佢都隨時會,無論隔左幾耐。其它學會既字有「三輪車」「花燈」「毛巾」「手」「口」「眼睛」「耳朵」,不過間中有錯。


 


2 則留言:

  1. 潼潼, 點解妳咁叻0既?  居然識得同媽咪講數噃!  妳各方面都進步得好好呀, 而家講說話仲叻過小怡哩!  小怡就冇用, 因為佢唔肯跟我學, 我一要敎佢嘢佢就走人呢! 
    [版主回覆01/19/2010 23:38:00]小怡喜歡聽故事嗎?我有時都會係講故事時同潼潼一齊數動物架。

    回覆刪除
  2. 對於我講故事, 佢唔會太有興趣 (我都唔明點解, 自問都係扮吓嘢, 聲演一吓d 角色去吸引佢哋, 但兩位亞姐偏偏唔多欣賞!!). 就算聽, 都只係一. 兩分鐘ger 事囉!
    敎數數, 我連最唔想用GER 方法都出埋 -- 數糖果!  點知, 佢一樣係一邊亂數, 一邊自說自話 : "1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Z"  連Z都嗡得出, 妳話C 未? 再唔係, 就自言自語話 : "呢粒我GER, 呢粒歐陽老師GER, 唔比..., 呢粒比..." 
    服未?! 
    [版主回覆01/20/2010 00:29:00]潼潼大部份時間喜歡聽故事。除左聲效,有時見佢無乜反應,我就動埋手:講動物爬既時候,我用手係佢身上爬。有果子係樹上跌落黎,我會篤佢頭頂。對於講過好多次既故事,有時會問番佢問題,或者突然停低等佢繼續講。
    呢d只係少少經驗。我都明白個個小朋友反應唔同,唔知係咪可以幫到你。
    數糖唔正經數唔俾食!! 

    回覆刪除