2009年10月20日 星期二

失敗個案

曾經寫過我點樣應付潼潼既脾氣,好似好掂咁,但係其實唔係次次都咁理想。


就係尋晚,潼潼又嚷著要玩新玩具,我地順口應左佢一句:「我地星期日同埋姑姐嫲嫲一齊去玩。」跟住就出事喇!之後潼潼幾乎整晚只有一句說話:「嗚~~ 要同姑姐嫲嫲去玩呀!」仲要拖住我出房,好似準備出發去街咁添!其實果陣都已經好夜要訓覺,但係唔明點解潼潼到而家都未有呢方面既concept。我用盡方法想去平息今次事件。我去講佢既感受,亦容許佢玩一陣玩具,話佢知玩完一陣就訓覺。但係玩完之後,佢仍然堅持地叫嚷住同一句說話。最後我忍無可忍,自己走左出廳,由得佢喊。好一陣子,佢個人喊到累既時候,我先再番入房氹佢訓覺。


今朝訓醒,佢竟然繼續扭,繼續講「要同姑姐嫲嫲去玩呀~~」。果刻真係唔知可以做乜,我無答任何說話,直情唔想答,唔想面對。不過最後都係投降,再嘗試用我僅餘既耐性,一邊數住手指,一邊向潼潼講:「今日星期二,跟住星期三﹑星期四﹑星期五﹑星期六﹑星期日,星期日先同姑姐嫲嫲玩。」潼潼無乜反應,我都知佢唔會明白乜野係星期日。跟住再講:「我地5日之後先同姑姐嫲嫲去玩。」我諗潼潼對數字會比較熟悉。我又舉起手同佢由1數到5。之後潼潼都係無出聲,不過亦都無再嘈話要同姑姐嫲嫲去玩。


唔知佢明唔明白,不過謝天謝地。


好喇!講完失敗個案。因為知道好多媽媽都要面對小朋友耍脾氣既問題,所以係度分享少少係書入面教既內容。


之前睇過一本「好個性勝過好成績」既書,係講點樣解決小朋友既情緒問題。但果陣潼潼仲細,所以無乜實戰經驗而疏於練習。


最近我家姐見我教囡教到咁嘔心瀝血,所以借左本書俾我,叫做「如何說孩子才會聽,怎麼聽孩子才肯說」(HOW TO TALK SO KIDS WILL LISTEN & LISTEN SO KIDS WILL TALK)。呢本說好似係美國被譽為育兒聖經,但係我就香港同台灣既網上書店都搵唔到有繁體版,只見國內有簡體版。呢一本書比前一本書講既有點相似,但又似乎更全面。因為懶,所以只係COPY重點。


第1章 帮助孩子面对他们的感受

 ⊙如何面对孩子的负面感受?很简单,接受他们的感受。

 ⊙我们和孩子是完全不同的个体,不能用我们的感受代替孩子感受。

 ⊙感受没有对错之分,所有的感受都是被接纳的,但某些行为必须受到限制。

 ⊙孩子的感受被接纳了,他们才能开始集中精力改变自己的情绪。

 ⊙帮助孩子面对他们感受的四个技巧:

  1. 全神贯注地倾听

  2. 用“哦……”“嗯……”“这样啊……”来回应他们的感受

  3. 说出他们的感受

  4. 用幻想的方式实现他们的愿望


接納孩子感受好重要。有一次潼潼係我話佢既時候,發脾氣話:「我嬲!番入房!」(佢已經習慣左俾我地罰佢自己番入房)。我呆左一陣,心入面答佢:「你唔可以咁樣架!」但係好彩我自己停住左呢句話,然後同佢講:「係呀.. 潼潼好嬲!咁嬲一陣啦好無?」潼潼即時語氣放輕哂:「好丫。」跟住已經無事。係!小朋友都可以嬲,點解我地唔可以俾佢嬲呢?



1 則留言:

  1. 妳冇失敗喎!  處理得好好仲取得最後勝利呢!

    回覆刪除