2011年3月7日 星期一

分享 -- 接納情緒

潼潼食飯係肯坐定定既,不過就唔係每次都肯乖乖食哂飯,有時我懷疑佢係咪想練神仙肚。



今晚放工番屋企時潼潼又扭計話唔想食飯,姐姐話佢D飯都未食過。呢個時候我俾佢選擇,要係15分鐘內食哂飯,還是唔食飯。不過唔食飯聽日放學後無得去公園玩同埋無得食小食(姐姐話佢今日放學食左幾塊梳打餅)。潼潼揀左唔食飯,姐姐收起哂碗佢仲好開心添。


之後一陣,姐姐竟然問我食唔食甜品,潼潼聽到又話要食,我緊係唔俾,既然無食哂飯,餐與餐之間必然唔可以有其它野食。


潼潼聽到無得食甜品好唔開心,好嬲咁番左入房,然後又聽到佢係入面叫,仲自己責罵自己「唔俾食呀!」


果刻本來準備入房教訓潼潼,但係突然記起,人有情緒好正常,佢唔開心係必然事,既然佢自己入房發洩而並無係度哭鬧,咁又有何不可?於是我讓佢一個人留係房度好一段時間,然後先再入房睇佢。入到房後我再誇讚潼潼做得好,即使唔開心都無哭鬧,而只係自己係房度冷靜同發洩。潼潼聽到我無怪責佢之餘仲要讚賞佢,佢都好愕然,人亦開始冷靜落黎。


之後佢仲有少少脾氣同唔高興,我再同佢講等佢係房入面發洩一下,心情好番再出黎。不消一會,潼潼係房度大叫:我發洩完喇!


 


PS 訓覺既時候潼潼仍然有少少扭計話要食甜品。根據過往經驗,佢會不斷重複又重複佢既要求,情緒管理中"acknowledge feeling"對佢黎講已經唔管用,我就只有摟住佢等佢安心訓覺而唔作任何回應。


2 則留言:

  1. 唔知佢大個睇返呢個 blog 會有咩感覺呢??
    [版主回覆03/19/2011 18:22:00]我最擔心係唔知yahoo俾我keep個blog keep到幾耐唶!

    回覆刪除