2008年7月14日 星期一

歲半喇


真係眨下眼咁快,潼潼已經歲半人仔喇!過去一個月入面,我覺得潼潼好似突然開左竅咁,係各方面都有比較大既進步。我諗,可能好多野係小朋友一直以黎都學習緊/一早已經學會,每當佢身體發展到能夠應付既時候,就會將學到既野一下子爆發出黎。


呢一個月黎,我覺得潼潼係醒左,真係識得分爸爸﹑媽媽同姐姐。我所指既識得「分」,係佢識得分咩時候搵爸爸﹑咩時候搵媽媽,而佢最親既依然係姐姐。佢只知道原來要「碼」住媽媽,去街的話要叫醒爸爸。


係自理能力方面,有幾方面我都幾滿意。



  1. 潼潼而家係知道番屋企第一件事要除鞋,當然,佢仲係要我地幫手先除到對鞋,跟住佢就會自己將鞋放番好,然後去洗手。小朋友都鐘意玩水,所以潼潼好鐘意「玩」洗手。

  2. 潼潼玩完既玩具,係我地既協助之下,佢有時都會肯一齊將D玩具執番好。當然,都好睇佢心情。

  3. 係如廁訓練方面,如果要便便,潼潼大部份既時候係會識得要去廁所。但係尿尿就比較差,到而家都未係控制得咁好。

  4. 另外潼潼都開始自己用匙食飯。對於佢鐘意食既食物,佢係絕對願意自己拎起匙羹進食,而且唔鐘意人地餵佢添。

  5. 會用杯飲水,不過間中都會倒得一身都係。

係認知方面:



  1. 基本圖形懂得方辨,玩插孔遊戲頗純熟

  2. 會指出眼﹑耳﹑鼻同頭髮

  3. 會係書本入面指出認識既物件,例如:豬,狗﹑鴨

  4. (未確定,無仔細考究)認得某幾個英文字母

至於遊玩方面,發覺潼潼原來唔怕水,想俾潼潼學游水;另外又學識「扭駄」,打算俾佢學「渣車」;仲有就係學識自己上樓梯玩滑梯。


語言能力方面,係潼潼比較弱既一環,不過最近都多左講唔同既詞語喇!有時仲會跟住人自己講添。潼潼會講 / 曾講過既生字有:爸爸﹑媽媽﹑婆婆﹑姐姐﹑哥哥﹑鴨﹑喔喔(雞叫)﹑woe woe(狗叫)﹑魚﹑雞蛋﹑蛋撻﹑車﹑波﹑乾淨﹑知﹑畀﹑多謝﹑拜拜﹑123﹑掟﹑踢﹑高﹑矮﹑飛﹑跳﹑食... 等等


我諗今個星期五番健康院檢查都唔會太失禮卦。


潼潼好似樣樣都幾好,不過有一樣野就成日俾婆婆投訴,就係潼潼既脾氣。婆婆成日怪責我係潼潼發脾氣既時候唔鬧佢打佢。其實有時我係刻意唔理佢,唔俾反應佢,等佢知道發脾氣係無效用:我亦唔想打佢,唔想教佢唔准打人既時候我又打佢;唔鬧佢,係因為對咁細既小朋友動氣亦無意思。我會嘗試同潼潼講道理,雖然佢咁細個未必會明,不過只要佢習慣呢種方法,我相信到佢大個佢就自然會明白。好老實,對於潼潼發脾氣既問題,我並不太擔心。 (唔知咁樣算唔算縱呢? )


咁又年半,都係果一句:希望潼潼永遠平安﹑健康同快樂。


5 則留言:

  1. 哈, 姑娘分分鐘叫妳客串做敎仔講座ger 嘉賓潻.  妳直情可以做模範媽媽   其實無論學校. 醫學介方面, 都倡議妳現用ger 方式去對待小朋友ger 脾氣, 妳真係做得好好呀! 
    至於潼潼講嘢, 邊個話佢差咗d, 唔通嗰個人一出世就識講嘢???    小怡剛打完針返嚟, 佢到而家識講ger 嘢都係好少但姑娘都話佢發展理想.  潼潼呢, 就連 (鴨﹑喔喔(雞叫)﹑woe woe(狗叫)﹑魚﹑雞蛋﹑蛋撻﹑車﹑波﹑乾淨﹑知﹑多謝﹑拜拜﹑123﹑掟﹑踢﹑高﹑矮﹑飛﹑跳) 呢d 咁深ger 字都識講仲想點?  健康院姑娘話, 歲半ger 小朋友, 識講7. 8個單字都算好.  識十幾個呢, 直情係叻.  咁潼潼識成三十個樓上, 簡直係神童啦.  潼潼媽, 我為妳ger 努力而鼓掌
    [版主回覆07/16/2008 01:44:00]怡怡媽太跨獎我同潼潼罷!我只會紙上談兵,實戰經驗還很少呢!至於潼潼嘛,我係當第一任媽媽,唔清楚幼童既進度係點,只係書上見到話歲半幼童開始識得組合詞語,所以我就以為潼潼語言方面既進度比較差囉!哈哈!神童嘛?還差好遠呢!!

    回覆刪除
  2. 識講咁多字,有食飯仔,有少少自理能力,如果潼潼識分埋眼、耳、口、鼻,識玩積木疊高,到時又肯同姑娘傾下計,咁健康院個智力測驗就一定pass啦!今次pass左,兩歲果時就唔洗去架,到4歲先去架啦!軒仔都係咁架,聽人講姑娘會問,我之前就教定佢,唔好話我出貓,都要佢自己記得先得。
     
    [版主回覆07/16/2008 01:47:00]潼潼會指出眼﹑耳﹑鼻同頭髮,唔知點解唔鐘意指出口,不過我又覺得佢無理由唔識...  。疊積木呢,呢個我倒不擔心,潼潼疊積木既本事連我都有點佩服。不過佢去到健康院後表現如何就好難講喇!

    回覆刪除
  3. 嘩,你紀錄低架?咁記得佢講過咩字,勁啊!
    [版主回覆07/16/2008 01:48:00]其實都唔係好多,所以會記得囉!今日佢又識得跟我講「飲」喇!

    回覆刪除
  4. 潼潼媽, 妳過謙喇!  潼潼係高iq 架!  比心機啦. 

    回覆刪除
  5. 總之記住, 冇問題ger 小朋友去健康院次數一定唔多, 變相揾專家解答疑ger 機會都少. (有問題至會約見醫生!)  如果妳心中有乜嘢懷疑或者想知, 一定要把握機會問 多d, 問明白.  千祈唔好驚唔好意思唔敢問, 唔通返到屋企問d 書咩.

    回覆刪除