2011年10月23日 星期日

學習冷靜

呃完文章,又寫下自己o既故事。

潼潼係個自專心強又好勝o既小朋友,平時每有人批評佢,甚至只係提醒佢既時候,佢都會表現不悅。

岩岩過去o既星期六早上,我﹑潼潼同姐姐o係房一齊玩一款數字牌既遊戲 - 魔力橋 (Rummikub)。當然,潼潼玩得唔係咁純熟,需要提醒。有次我提醒佢可以點出牌既時候,佢雖然明知我係正確,但都堅持不依,話唔可以咁樣做。最後發脾氣話唔玩,仲要唔俾我同姐姐繼續玩落去,想要搗亂玩緊既數字牌。

我努力捉住潼潼,唔俾佢破壞我地o既遊戲,但係佢開始亂撒野,一直掙扎叫喊。我叫姐姐拎張椅入黎,要潼潼坐係度冷靜下先。潼潼繼續唔肯停落黎,無論我叫見佢坐好,企好,佢都唔肯,有點不受控地掙扎亂叫。最後我叫姐姐將d牌搬出廳,我同姐姐出去,等潼潼一個人係房度冷靜。

潼潼期間都嘗試要出黎,唔肯留係房度,但係我都努力阻止佢,唔俾佢出黎,於是佢就係房度一直喊,而我都出左廳無理佢。

慶幸o既係潼潼係女仔,比較嬌嗲。隔左一陣,就聽到潼潼係度叫「媽me~ 媽me~ 」。我入到房若無其事,好溫柔咁問佢「你冷靜完未呀?」但係佢竟然喊住咁問我要把扇 之後仲話要訓覺。我輕輕掃下佢個頭,叫佢好好訓一陣。(中間過程唔係記得太清楚,總之入過房睇佢一兩次,問過佢情況,俾佢知道我唔係罰緊佢,而係等緊佢冷靜落黎)

最後呢,潼潼當然無真係訓著,佢係入面休息左陣,就無事咁番出黎睇我地玩魔力橋。

我知道呢件事上面,可能我係一開始時處理得唔係咁好,導致潼潼既情緒有點一發不可收拾。不過因為類似經驗都有好幾次,潼潼開始懂得自己需要「冷靜」,clam down o既時間亦都短左,咁都算係成功左一半。不過作為家長,真係要好有耐性同高EQ去接受佢地果刻既情緒。

事後我都教導番潼潼,佢唔開心時可以發洩,只係唔可以破壞﹑唔可以傷害到其它人,同埋唔可以傷害自己。希望佢慢慢會學懂。

1 則留言:

  1. 媽媽慢慢引導,潼潼也會跟著成長的, 加油~~

    回覆刪除