2011年10月29日 星期六

處理情緒

 
星期六參加左潼潼學校辦既一個講座,題目係「作孩子的情緒教練」,講者係心靈梯培訓總監余國健先生。



其實去年都有類似既講座,不過我就無參加。記得潼潼仲係手抱時,得健康院姑娘介紹,叫我去參加一個健康院攪既乜乜輔導班之類,於是就請左假去。點知去完覺得勁無聊,入面既內容對於我黎講其實只係一D育兒常識,竟然仲有媽咪會問係咪可以俾小朋友邊玩玩具邊食飯。感覺去呢個講座係浪費時間,之後就對呢類活動好抗拒喇。

今次考慮參加學校辦既情緒輔導班,一個原因係呢排我為左處理潼潼既小姐脾氣好頭痛  ;二黎係見入面既內容似乎有我未知既部份;再加上潼潼爸竟然願意二人同行,所以就報左名喇!

不負我所望,講座內容生動有趣,亦好實用。縱然潼潼爸聽完之後堅持依然固我,但我卻感覺穫益良多。就等我係度做少少記錄,當作分享也好,當作俾自己既筆記亦好。

認識情緒 

情緒只有正負之分,並沒有好壞之分

情緒由右腦管控,當情緒高漲時,右腦充血。呢個時候可以多d問小朋友問題 (你幾多歲?四歲幾多個月?點解唔鐘意,係咪因為XXX),讓小朋友用左腦既邏輯思維平伏番情緒

保本行動 - 管理好自己既情緒

調整觀念

當小朋友鬧情緒時,父母不應對孩子有以下期望
孩子不應對父母無禮貌
孩子是講理的 (不要嘗試在呢個時候同孩子講道理)
鬧情緒是不好的
孩子不應該駁咀
父母講過一次,孩子就應記住 (「都講過幾多次了,你仲係要再犯」呢類番舊帳說話不宜說)

認清扭計及傷心

處理方法 (我覺得好有用)
認清問題所在,俾我知道要劃分清楚小朋友鬧情緒要分清三個唔同情況,有三種唔同既處理手法。
1 家長感到困擾 - 例:孩子唔肯飲水
  家長回應 - 運用「我的訊息」。例:擾心你飲太少水會去便便好辛苦
2 孩子感到困擾,需要支援 - 例:孩子心愛的玩具不見了
  家長回應 - 共情回應。例:下?唔見左呀?咁點算呀?會唔會擺左係茶几到?(同理心 / 積極聆聽)
3 孩子感到困擾,找父母發洩 - 例:想買玩具遭拒絕,賴皮不走
  家長回應 - 果敢的溝通

情緒輔導四步曲
呢個好熟喇!有睇過《HOW TO TALK SO KIDS WILL LISTEN & LISTEN SO KIDS WILL TALK》呢本書既都應該好清楚,書入面有更詳細既闡述。
- 全神聆聽
- 確認感受/想法/需要,但否定不當行為
- 感受形容詞
- 展望將來/給予希望 (講者舉例佢開左好多「支票」俾小朋友,例如今次唔舒服無得食雪糕,可以開張雪糕換領券俾小朋友,下次病好時可以拎出黎用)



後話:
有d方法我當晚已用上了,好管用。(係屋企樓下,潼潼發緊脾氣話我曳,我不斷擾亂佢問:係咪媽me咁樣曳,如果咁樣係咪唔曳,潼潼咁樣乖,係咪..........,潼潼俾我問到有少少文,話我係度亂講 。最後番到上屋企時雖然面上仲有滴眼睙,但係已經無再發脾氣喇)但講者余先生講得岩,學做父母係學一世都唔夠,希望有機會碰上更多有質素的講座啦。

沒有留言:

張貼留言