2008年9月25日 星期四

談工作態度

之前曾經寫過一篇網誌提到公司係用聘員工方面出現好多問題,令人沮喪。估唔到呢個問題一直纏繞到而家,令到我每日番工都提不起勁。


當時引用左黃毅力一篇文章入面既故事。


公司來了一個暑期工,他是位修讀工商管理的大學生,給他一個學習的機會,就是cold call(撥冷電話)給一些顧客。在兩日後,這位暑期工竟發了一個電郵,他說:「我沒有甚麼興趣做cold call,我相信自己不適合這份工作,也接受不了在來臨三個月的internship(實習),也是做這些cold call的工作,所以希望你能夠安排我做其他的工作。」
當我朋友複述完後,我第一句便說:「現在的年輕人,視工作如遊戲,像是到海洋公園或者是迪士尼遊玩。」他們對工作要求多多:要有舒適的工作環境、還要交通方便,更希望公司能夠包早午餐、甚至要求公司給予良好機會發揮,好讓他們從中學習,而公司還要付他們薪金,現在他們還要揀工作!


而家公司遇到既情況正同故事裡所提到既情況相似。


80年代就係一個幸福既年代。就因為咁,呢個年代以後出世既人都被嬌縱了。長大以後出黎做事,就不願受委屈,不想辛勞,不會承擔,不接受批評,不能捱罵,不能受壓力。他們唯一優越之處,就係手上拎著一張大學畢業證書。我就曾經見過一個大學生,全無工作經驗,就因為手持呢一張紙,「謙遜」地自降身價,要求以11K月薪當船務文員一職。


想當年自己剛出黎做事,好多事情不懂,膽子亦細,但公司吩咐要辦的,就算有多不情願,亦係硬住頭皮,戰戰競競的頂硬上。而家一代呢?每遇到不如意的,就只會選擇逃避,一走了之,不願嘗試,不願挑戰,寧願選一份平平穩穩,既舒適又高薪兼好福利既工作。


我記得以前公司裡面一位位高權重既同事講過,香港人既價值,就在於香港人的拚搏。不論遇到咩問題,我地會用盡辦法將事情完成。而家既貿易行業,大部份都係由東南亞到歐美。而家內地人英語講得唔好咩?外國人不懂普通話嗎?呢兩種語言,佢地分分鐘講得比我地好。不過香港人會用腦,所以我地成為有價值既中間人。如果我地連呢點都做得唔好,香港人係呢個行業入面仲有價值嗎?


未來既香港,就靠而家呢班社會棟樑,究竟會變成點呢?實在有點令人擔心。同時,我亦都好擔心將來自己囡囡都係用呢種態度工作,我真係接受唔到。


而家我每日工作都好苦惱,幸好番到屋企見到潼潼就悶氣全消。希望將來潼潼長大出黎工作既時候,亦可以做到幫老闆解除悶氣,咁樣先係一個好員工。


一家公司裡面員工既價值,並不在於佢能完成幾多文件上既工作,而係在於佢既腦力﹑解決問題既能力同埋擁有精明既決策力。


1 則留言:

  1. 潼潼媽好有見地, 經驗之談呢! 
    有個咁正面ger mama, 潼潼第日都唔會差得去邊ger, 放心啦!  其實妳講得好啱架, d 人係安樂窩長大, 好怕辛苦唔捱得.  我見個二十來歲小伙子, 放棄實戰學嘢大好機會, 走去做朝九晚五舒舒服服寫字樓工   仲話我講嘢點解同老細講嗰d一樣!  唉!!!  
    而家個世界, 要揾到d 從前咁樣, 打不死, 有幹勁之仕就真係難難難架喇!  我哋可以點?  如果我係位高權重者, 我一定會 train 個班底出嚟, 後生唔拼搏, 等老至嚟後悔咩?!  俗世洪流, 你可以點?  咪順應個大時代囉!  但可以肯定ger, 係我第日老咗都冇遺憾.  因為, 我後生ger 時候, 有為自己努力過嘛!       
    [版主回覆10/02/2008 00:15:00]講乜見地,其實發牢騷就中。

    回覆刪除